Sankabos remontas

Sankabos konstrukcija sudaryta iš tokių detalių žr. paveikslėlį žemiau

Gal jus domina kur šis įrenginys yra automobilyje ir kaip jis veikia? Jei jums yra žinoma iškart eikite žemiau:)

        

Galinių varomu ratų schema                                      Priekinių varomų ratų schema

 

 Tai kaip gi veikia toji sankaba. Žr. schemą žemiau.

       Schema kai sankaba nuspausta                          Schema kai sankaba nenuspausta

 

 

Kai mes nuspaudžiame sankabos pedalą, suslegiamas skystis pagrindiniame sankabos cilindriuke. Šio cilindriuko stūmiklis nuspaudžia sankabos šakutę, kuri per atramą nuspaudžia sankabos išminamąjį guolį. Išminamas guolis atsiremia ir nuspaudžia diskatoriaus spyruokles. Tos spyruoklės persisuka ir atpaliduoja prispaustą sankabos diską esantį tarp diskatoriaus ir variklio smagračio. Šis sankabos diskas per šlicines išdrožas yra sujungtas su pavarų dėžės velenėliu. Taigi kai sankaba nuspausta, vadinasi pavarų dėžės velenas yra sklandžiai atjungtas nuo variklio. VA KAIP:) Kai  sankabą atleidžiam viskas vėl gi sklandžiai susijungia. Žinoma jei turim įgūdžių:))

Kaip atpažinti kad jūsų sankabai metas į šiukšlių dėžę??

 

Jei jūs nuspadžiate sankabos pedalą, viskas veikia skalindžiai tik atsiranda papildomas garsas. Vadinasi išminamas guolis yra sudilęs.

Būna atvejų, kai  sankabos pedalas jau yra atleistas, o automobilis vangiai pradeda judėti. Arba važiuojant į kalna spaudžiate aksceleratoriaus pedalą, variklio apskuos didėja, bet automobilis negreitėja. Šiuo atveju yra sudilęs sankabos diskas ir yra nepilnavertiškai prispaudžiamas diskatoriaus prie variklio smagračio. Todėl perduodamas per mažas sukimo momentas iš variklio į pavarų dėžę. Panašus simptomas gali pasireikšti, jei riebokšlis esantis už smagračio praleidžia tepalą. Šis išsitaškęs tepalas suteikia slydimą sankabos diskui ir todėl       sankaba veikia nepilnavertiškai. 

Yra atvejų, kai sunkiai ar visai nesijunginėja pavaros. Tokiais atvejais būna, kad sankabos disko nuolaužos ar iškritę spyruoklės trukdo sklandų sankabos darbą.

Būkite apdairūs. Pavaros gali nesijunginėti dėl labai elementaraus gedimo. Pavyzdžiui patekęs oras į sankabos hidraulinę sistemą (aišku jei jūsu automobilio sankaba valdoma trosu, tada jau kita kalba). Spaudžiant sankabos pedalą stebėkite ar spaudžiasi sankabos stūmokliukas su šakute. Jei jis spaudžiant sankabą neslankioja vadinasi jums PASISEKĖ. Pakaks užsandarinti hidraulinę sistemą ir pašalinti iš jos orą .Vėl važiuosite  100 metų:)))

Visais atvejais (išskyrus oro į hidraulinės sitemos patekimo atveju) reikia nuimti pavarų dėžę ardyti sankabą ir keisti detales naujomis. Visuomet keičiasi visas sankabos kompletas t.y. sankabos diskas, diskatorius ir sankabos diskas. 

Gali būti atvejų jei per neapsižiūrėjimą laiku nesutaisėte sankabos ir deginote ją (ji dega kai labai didinate automobilio greitį, bet dėl sankabos prasto sukibimo ji slydo ir užkaito). Po tokio sankabos užkaitinimo pasitaiko, kad sugadinamas ir smagratis. Nuo temperatūros sutrūkineja ir netolygiai išsidėvi.

Jei išardžius sankabą pastebite tepalo pėdsakų, vadinasi teks nuardyti smagratį ir pakeisti alkūninio veleno galinį reibokšlį.

Truputis vaizdų kad pamatytumėte kaip būna:)

 

Čia matome perkaitintą smagratį 

 

 

Čia matome iškritusią spyruoklę iš sankabos disko

 

Čia matome sulūžusį sankabos diską

 

Čia matome sulūžusias diskatoriaus spyruokles

 

Taigi  jei nusprendėte keisti sankakabą savarankiškai reiktu pamineti vieną svarbų dalyką.

Kai priveržiamas naujas diskatorius prie smagračio, naująjį sankabos diską reikia priveržti tiksliai smagračio centre. Tam naudojamos  kreipiančiosios kurių dėka sankabos diskas tiksliai bazuojamas smagračio atžvilgiu. Neatlikus šios operacijos gali iškilti keblumų įstatyti atgal pavarų dėžę ir prisukti prie variklio